De ultieme klantbediening

De accountmanager is dood, leve de customer success manager! Als het om de ultieme klantbediening gaat, is goed niet meer goed genoeg. Zelfs beter volstaat niet. Het gaat erom de beste te zijn in het creëren van meerwaarde. De beste match met de klant.Sales_Outlook_2019 De ultieme klantbediening

Dus niet denken vanuit de eigen organisatie en niet plompverloren de eigen producten of diensten de keten in duwen. Het klantbelang staat centraal in de organisatie. Het gaat om het vervullen van de klantdroom. Dat betreft niet alleen commercie. Elke medewerker in de organisatie, elke schakel in de waardeketen voor de klant, is verkoper.

Het bestaansrecht van de (commerciële) organisatie is het vermogen om de klant beter te laten presteren. En de beste in het continu verbeteren van de dienstverlening aan de klant. Want klanten zijn beter dan ooit geïnformeerd en ze weten wat ze willen. Ook verwachten klanten steeds meer, dus moet je dit verwachtingsproces kunnen managen. Door voortdurend te meten hoe je de klant beter van dienst kunt zijn, en je inspanningen te doseren. Dat betekent altijd scherp zijn, kort cyclisch reageren en constant vernieuwen, zonder de organisatie te overstressen.

Deze ultieme klantbediening leidt tot een ultieme klantbeleving, en daarmee tot loyaliteit en fans. Door geïntegreerde productontwikkeling, sales en marketing, fungeert commercie als een vertrouwde adviseur voor de klant en kan de organisatie in zo’n partnership bouwen aan unieke product-marktcombinaties waarmee de klant succesvol kan zijn. Daarnaast is het belangrijk dat de organisatie op basis van diepgaande klantkennis en gebruik van data-analyse, in staat is latente klantbehoeften te zien en te activeren. En daarvoor een oplossing te bieden, zoals alleen de beste partner dat kan.

Bron: Sales Outlook 2019