De ultieme klantbeleving: uw fans die nieuwe klanten aanbrengen

Uw klanten zijn tevreden. Daar werkt u hard voor en doet u alles aan. U meet het ook regelmatig en ondanks de goede cijfers van de klanttevredenheid ziet u dat er klanten niet terug komen of bij de concurrent bestellen. Het gaat ook niet meer over tevreden klanten, maar over enthousiaste klanten. Hoe worden uw klanten enthousiast en zeggen ze niet alleen dat ze uw bedrijf bij anderen aanbevelen, maar doen ze het ook.

Wat is klantbeleving?

Klantbeleving is de ervaring die een (potentiele) klant heeft bij afname of gebruik van uw producten of diensten. Centraal bij klantbeleving staan de contactmomenten die de afnemer heeft met uw bedrijf. De klantervaring is in grote mate bepalend hoe verbonden klanten zich met uw bedrijf voelen.

Waarom is klantbeleving belangrijk?

Klantbeleving is belangrijk, omdat het staat voor de wijze waarop uw bedrijf voldoet aan de verwachtingen van een klant. Levert u meer waarde dan wat de klant verwacht of juist minder? Naast alle onderscheidende kenmerken van uw producten of diensten blijkt de klantbeleving vaak een belangrijke reden om ergens klant te worden of te blijven. Klantbeleving staat voor een ervaring, een gevoel.

Ik ondersteun u om fans van uw klanten te maken met praktische adviezen en workshops. Hieronder ziet u een aantal mogelijkheden van maatwerkprogramma’s (de linkjes sturen u naar meer inhoud of blogartikelen ter inspiratie).