Hoe realiseert u meer omzet?

U wilt groeien met uw bedrijf. Nieuwe markten ontwikkelen, nieuwe klanten werven of meer omzet per klant. Er zijn veel mogelijkheden. U werkt er hard voor en toch wil het soms niet lukken, of gaat het te langzaam. Ik help u met nieuwe technieken en inzichten.

Stop met verkopen, start met beïnvloeden

Het koopproces is sterk veranderd door internet en social media. De overvloed van digitale informatie waarover een potentiële koper (prospect) kan beschikken zorgt ervoor dat deze al 60 % van het koopproces heeft doorlopen.

Potentiële klanten raadplegen steeds vaker collega’s, vrienden en familieleden over hun ervaringen met bepaalde producten of diensten. Het vragen van advies gaat nu ook wel heel makkelijk door de connecties op Facebook, Twitter en LinkedIn. Daarnaast zoeken kopers op het internet wat er al geschreven is over het bedrijf en het aan te schaffen product of dienst.Meer omzet: Help de klant inkopen

Bedrijven moeten op deze veranderingen inspelen door onder andere potentiële kopers al in een vroeg stadium te beïnvloeden en de relatie te onderhouden totdat deze bereid is te kopen (lead nurturing, het onderhouden van relatie met eventueel toekomstige prospects).

Innovatie in commercie bestaat uit grofweg drie onderdelen die commercie significant anders laten verlopen met andere resultaten:

  1. Inbound Marketing- zorgt dat verkopers geen nutteloze ‘rondjes’ meer hoeven te rijden om de juiste klant te vinden: >40% tijdwinst.
  2. Partners in verkoop- zorg dat elk gesprek een buitengewone experience is.
  3. Een uitmuntende klantervaring: van klanten actieve fans maken die er twee nieuwe meenemen. 20 tot 30 % omzet gegenereerd door klanten. Wat zou dat betekenen voor uw organisatie?

Deze drie onderdelen zorgen voor een revolutie zodat ook in commercie exponentiële groei mogelijk is.