Wat zijn de overeenkomsten tussen sales en de IKEA kast?

ikeakastHeb je wel eens een IKEA meubel gemonteerd? Een kast, een bed of een keukenmeubel? Hoe ging dat? Ging het in een keer goed, of moest je sommige dingen weer uit elkaar halen omdat het niet paste? Toen je klaar was, had je toen nog schroeven, pluggen of onderdelen over? Mijn ervaring is dat, ondanks dat ik mezelf handig vind en IKEA duidelijke werktekeningen en werkinstructies bij de producten levert, het altijd tegenvalt. Het past op het einde net niet, of ik hou materialen over, of ik heb tekort. Herken je dit?

Sales en de IKEA kast

Ik moest hieraan denken naar aanleiding van een aantal gesprekken met ondernemers de afgelopen dagen. De gesprekken gingen over meer verkopen, meer nieuwe klanten werven. Ze zoeken naar manieren om het slimmer en effeciënter te doen. Het kost nu steeds meer tijd om nieuwe klanten te winnen en de resultaten vallen tegen. Vooral nieuwe leads uit de markt halen is een uitdaging, want koude acquisitie en cold canvassing daar zitten hun toekomstige klanten al helemaal niet meer op te wachten. En wat ga je dan als verantwoordelijke voor de sales doen? Juist, zoeken op internet naar handvatten om je verkoopproces te verbeteren. Inbound marketing, social selling, leadnurturing, leadscore, social listening: het zijn allemaal termen die je tijdens netwerkbijeenkomsten en seminars gehoord hebt. Dat zijn volgens de ‘goeroe’s’ de moderne methodieken om nieuwe bussiness te genereren. Daar moet je mee aan de slag! Maar hoe dan? Waar begin je? Waar moet je op letten?

De werktekeningen staan op internet

Alle kennis die je nodig hebt om een moderne verkooporganisatie te ontwikkelen vind je wel op internet. Er zijn allerlei checklisten, filmpjes, blogs die je willen helpen om meer omzet te genereren, meer leads uit te markt te halen en meer leads te converteren naar klanten. Het zijn de werktekeningen en instrumenten om een moderne verkooporganisatie te bouwen.  En toch, net zoals met die IKEA kast, is het lastig om een goed eindresultaat te krijgen.

Wij willen je daar bij helpen. We maken intervisiegroepen bij jou in de regio van 5 tot 8 personen die elkaar helpen om concreet te bouwen aan die moderne verkooporganisatie. De ervaringen met inbound marketing en social selling met elkaar delen en elkaar helpen de problemen die je in de praktijk tegenkomt  op te lossen. De bijeenkomsten vinden plaats van 16.00 tot 18.00 uur bij een van de deelnemers op het bedrijf.  Heb je interesse, of wil je eerst meer informatie, vul dan onderstaand formulier in. De eerste groepen starten in januari.

Ja, Ik wil meedoen met de intervisie sessie over de moderne verkoop

Ik meld me hierbij aanIk wil eerst meer informatie

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

Telefoonnummer (verplicht)

Woonplaats(verplicht)

Mijn vraag die ik tijdens de intervisie bijeenkomst graag beantwoord wil zien is (verplicht)