Droomt u nog van deze?

Bestand 10-05-16 07 16 48Kent u deze telefoon nog? Misschien wel één van de beste toestellen die u ooit heeft gehad. Een betrouwbaar product, een lange levensduur van de accu, het deed wat het moest doen: je kon er mee bellen.

Kortom een goed product! En een goede firma. Had u klachten over Nokia? Hebben ze u wat misdaan? Nee toch?

Het product was goed, het bedrijf ook. En toch heeft niemand meer een Nokia en heeft het bedrijf de grootste moeite (gehad) om te overleven. Ze waren marktleider in mobieltjes maar zijn inmiddels van de markt verdwenen.

Je kunt een grote studie naar de oorzaken doen, maar met een beetje boerenverstand is de conclusie te voorspellen: ze hebben onvoldoende waarde kunnen toevoegen voor ons als klant en zijn stil blijven staan.

Bedenk maar eens wat we nu allemaal doen met onze mobieltjes; social media bijhouden, mail lezen, kijken wat voor weer het over een half uurtje is, berichtjes naar vriendengroepen sturen én naar zakelijke relaties. Bellen is daar slechts een zeer klein onderdeel van! Volgens mij heeft Apple dat anders aangepakt…

Klantbeleving bepaalt dus het voortbestaan van je bedrijf. Wat is de droom van uw klant in de toekomst en hoe kunt u die invullen? Daarvoor is in ieder geval een onderscheidend DNA nodig. Hoe zit dat bij uw bedrijf? Heeft u de beste producten, dienstverlening en service zoals Nokia? Of realiseert u de droom van uw klant?