Wat verkopers van Dafne Schippers kunnen leren …

bijna-800000-zien-schippers-goud-sprintenNet als ik, heeft u de afgelopen week vast gefascineerd toegekeken hoe Dafne Schippers de gouden medaille op de 200 meter won. Een unieke prestatie!
Uw verkopers kunnen veel van haar leren; zij willen immers ook winnen, scoren en de beste zijn. Wat doet Dafne nu zo goed?

Focus
Je kunt niet op alle fronten de beste zijn. Voor de WK atletiek heeft Dafne Schippers een keuze gemaakt: haar focus ligt op de sprint en niet op de meerkamp. Welke focus hebben uw verkopers? Willen ze iedereen als klant of hebben ze een duidelijke focus op klanten en doelgroepen?

Wees authentiek
Alles wat ik in de media over Dafne Schippers lees en zie, laat een beeld zien van een authentieke, oer-Hollandse vrouw die keihard knokt om haar doel te bereiken. Verkopen is voor een groot deel emotie. Klanten moeten je vertrouwen en het je gunnen. Authentieke verkopers zijn beter in staat om verbinding te maken met de klant en hun vertrouwen te winnen. In hoeverre durven uw verkopers zichzelf te zijn?

Op het juiste moment pieken
De zegevierende sprint duurde precies 21,63 seconden. Een korte tijd voor een optimale prestatie. Verkopers hebben ook te maken met die piekmomenten. Bijvoorbeeld de eerste 30 seconden van een beursgesprek. Die 30 seconden bepalen of je de aandacht van de bezoeker krijgt of niet. Weten uw verkopers dan te pieken?

Je moet elke dag beter worden om goed te blijven

Constant verbeteren
Om aan de top te komen heb je talent nodig. En een omgeving die je helpt, die je feedback geeft en jezelf steeds beter laat worden. Dat kun je niet alleen, daar heb je een goede coach bij nodig. Net als Dafne Schippers.

Uw verkopers hebben ongetwijfeld talent. Maar ook zij zullen steeds opnieuw moeten blijven werken aan hun persoonlijke ontwikkeling. Aan u de taak om met dat talent winnaars te creëren en de wedstrijd te winnen. Een scherpe analyse van organisatie, verkoopstrategie, verkoopmethoden en de competenties van de verkopers vormt daarbij de basis. Ik help u er graag bij!